چطور شروع کنم ؟؟؟
دوره های مهندسی شبکه در عصر رایان شبکه

با رشد چشمگیر فناوری اطلاعات در طی سال های اخیر فرصت های شغلی بسیار زیادی در این حوزه برای علاقه مندان IT فراهم شده است. از این رو فراگیران دوره های شبکه جهت یادگیری و ارتقا سطح علمی خود نیاز به شرکت در دوره های آموزشی را خواهند داشت، چرا که دنیای شبکه یکی از حوزه های گسترده و وسیع و البته جذاب فناوری اطلاعات می باشد.

اولین قدم برای شروع دوره های شبکه آشنایی با درک مفاهیم اولیه و پایه ای شبکه می باشد که با گذراندن دوره +Network با مفاهیم شبکه آشنا خواهید شد.

همان طور که گفتیم یادگیری مفاهیم +Network برای همه دانشجویان الزامی می باشد اما از دوره +Network به بعد بسته به سلیقه و علاقه افراد متفاوت خواهد بود، چرا که این دوره پیشنیاز تمامی دوره های شبکه از جمله مایکروسافت، سیسکو، میکروتیک و لینوکس می باشد.

گذراندن این دوره ها بستِ به علاقه فراگیران متفاوت خواهد بود و دلیل آن این می باشد که فراگیران می خواهند با محیط گرافیکی کار کنند یا با محیط ( Command Prompt ) CLI.

فراگیران پس از گذراندن دوره +Network می توانند از دوره های مایکروسافت آغاز کنند، چرا که هم با محیط گرافیکی آشنایی بیشتری دارد و هم با طراحی، راه اندازی، مدیریت و عیب یابی یک شبکه داخلی بر پایه سیستم عامل سرور و ویندوز مایکروسافتی.

دوره مایکروسافت دارای چندین مدرک بوده که بالاترین مدرک آن، مدرک MCSE می باشد. در این دوره با تمامی مطالب پیچیده شبکه در حوزه مایکروسافت آشنا خواهید شد و توانایی مدیریت، راه اندازی و عیب یابی یک شبکه از مقیاس کوچک تا بزرگ را خواهید داشت.

بعد از گذراندن دوره مایکروسافت، بهتر است دانشجویان با یکی از محبوب ترین محصولات مایکروسافت یعنی Exchange Server آشنا شوند. به کمک Exchange Server می توانند مدیریت، اشتراک گذاری و ارسال ایمیل های خود را تحت کنترل داشته باشند. از این رو گذراندن این دوره برای تمام فراگیران توصیه می گردد.